Wednesday 22 October 2008

Lunch on 30/09/08

Menu: Egg on rice

What would you put on fried eggs? I assume you would put on ketchup, but my favourite is soy sauce! Oh yes, it does go really well with fried eggs and it tastes really really nice. Try that with rice, and you'll see what I mean.

I think we commonly use soy sauce for fried eggs in Japan. We use ketchup for scramble eggs and other egg dishes, but if it's fried, then we would use soy sauce.

If you try it, let me know what you think :)

4 comments:

enacci said...

はじめまして^^
流れ流れてこちらにたどり着きました~
私もうちなんちゅーです~
(那覇生まれ石垣育ち)でも東京の生活の方が長くなってしまいました^^;

また遊びに来ますね^^
ちなみに、天ぷらには何付けてました?うちのまわりはトンカツソースでしたけど^^;

Melina said...

はいたい。はじめまして!
コメントありがとうございました。同じうちなーんちゅからのコメントかなりうれしかったです☆

石垣、すっごくいい所ですよね。実は数年前に主人と娘を連れて沖縄に帰ったときに、石垣にも行ってきたんですよ。石垣牛も堪能できたし、最高でした。主人もかなり気に入って、石垣にあるあるカフェ付近に土地を買って家を建てたいなんて言ってたんですよ。

東京にお住まいなんですね。ロンドンはだいぶ寒いんですが(数日前なんて雪降ってましたよ!日本でもニュースになってたそうで)東京も寒くなってますか?

ちなみに天ぷらですが、あちこーこーの天ぷらはそのまま何もつけずに食べてましたが、冷めた天ぷらにはウスターソースだったと思います。とんかつソースも同じ路線ですね(笑)天ぷらといえば、奥武島の天ぷら知っていますか?私は大好きで、来年帰るときに食べるのを楽しみにしているんですよ。

このブログにお立ち寄りの際は、まだ是非コメントを残していってくださいね!楽しみにしています。

japanese shop online said...

本当に素敵なブログ

Melina said...

japanese shop onlineさん、

ありがとうございます!!そう言っていただけると励みになって更新がんばろうと思えます。近いうちに実現させますね。